Aktualności

Nowoczesna pracownia chemiczna w „Koperniku”

  • 13-09-2018
  • Autor: Marzena Matusiak

W środę, 12 września nastąpiło wyczekiwane przez wszystkich uczniów Zespołu Szkół Ogólnokształcących i Policealnych, czyli nowotomyskiego „Kopernika”, wielkie otwarcie nowoczesnej i w pełni wyposażonej pracowni chemicznej.

 
Uroczyste przecięcie wstęgi poprzedziło wystąpienie dyrektor szkoły Agnieszki Kaczmarek, która powitała licznie przybyłych na tę uroczystość gości. Pani dyrektor szczególnie gorąco podziękowała staroście nowotomyskiemu i przedstawicielom Zarządu Powiatu Nowotomyskiego za przeznaczenie dla tego projektu w budżecie Starostwa odpowiednich środków finansowych. Słowa uznania popłynęły też do autorki projektu architekt Marii Pięty z Zakładu Usług Projektowych i Inwestycyjnych oraz kierownika budowy Zbigniewa Rościszewskiego, który przeprowadził prace remontowe.
Po wystąpieniach gości, uroczystym przecięciu wstęgi przez starostę Ireneusza Kozeckiego ramię w ramię z dyrektor Agnieszką Kaczmarek oraz przewodniczącym Samorządu Uczniowskiego Remigiuszem Skrzypińskim, poświęceniu pracowni przez ks. Andrzeja Grabańskiego, sala została oddana we władanie uczniów i opiekunki pracowni, pani Marii Chwalisz- Potrawiak. Swoje talenty i pasje uczniowie „Kopernika” zaprezentowali gościom od razu, przeprowadzając pokaz rozmaitych, bardzo widowiskowych doświadczeń. Poza tym uczniowie zaprezentowali możliwości interaktywnego monitora dotykowego.
Nikogo chyba nie dziwi, że z gabinetu ucieszyli się szczególnie uczniowie z klas o profilu biologiczno- chemicznym. To oni, dzięki nowoczesnemu laboratorium, będą mogli samodzielnie wykonywać doświadczenia pozwalające lepiej zrozumieć trudne zagadnienia  chemii i przygotować się do zdawania na egzaminie maturalnym chemii w  zakresie rozszerzonym. Nie trzeba chyba nikogo przekonywać, jak istotne jest samodzielne robienie doświadczeń na lekcji. Uczeń przestaje być tylko biernym obserwatorem starań nauczyciela, staje się badaczem, rozwija swoje umiejętności praktyczne i zainteresowania. Dopiero kiedy można samemu przeprowadzić eksperyment, rozwiązać problem dzięki doświadczeniom i sprawdzić prawdziwość podręcznikowych twierdzeń, chemia przestaje być nauką regułek i zapisem trudnych reakcji. Może się stać ekscytującą przygodą i prawdziwą życiową pasją.
Materiał: ZSOiP
 
 
 

Elementy dodatkowe powiązane z tą informacją